måndag 14 juni 2010

I helgen har vi varit i Bollnäs,tillsammans med Murumbis Kennel och fler av Crosby´s syskon. Lördag morgon började med viltspår i fullständigt ÖSREGN ! Enligt vår domare Eva Bryntse så var det i,en av dom absolut svåraste förhållande som arrangerats av SRRS Norra. Crosby kämpade på i spåret,med både mindre och långvarit tappt. Tar slutligen klöven med ringning ,min duktiga hund!!! Det blev ett tredje pris,med en fjärde placering av totalt fjorton anmälda. På söndagen så var det dags för utställning,i strålande sol,härligt! Crosby var taggad som vanligt,men jag tycker att det gick ganska bra att ställa, men jag/vi C och jag måste träna mycket mer. Kritik:God könsprägel,lagom stomme,just nu ojämn växt,mycket vackert under utv.huvud. öppen vinkling fram därav fattigt förbröst,ställer sig ofta med utåtvinkl. tassar,behöver kroppväxt och mognad. utmärkt längd av lårparti som används väl i rörelse,tillräcklig längd av ridge,trevligt temprament. Det blev ett blått band,det kan jag väl så klart inte vara nöjd med. Däremot är jag nöjd med att C är duktig i ringen och sköter sig i ringen! Domare var Anita Whitmarsh,en trevlig domare som hade öppen kritik, med glimten i ögat. Tack alla ni som var med den här härliga helgen !

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Tur att det finns en blogg så att man kan se hur crosssby ser ut, med tanke på hur länge sedan det var som vi sågs!Det blir så ibland och vi får försöka att få ihop det efter Danmark.Ser att han har både spårat och ställt i helgen,ni ligger i.
    Kram från Alva och Keba med familj

    SvaraRadera